Stellantis, pasaulē ceturtais lielākais automobiļu ražotājs, ir samazinājis savu peļņas prognozi 2024. gadam, atsaucoties uz investīcijām, lai pārveidotu savu darbību ASV, ņemot vērā plašāku nozares lejupslīdi un pieaugošo konkurenci Ķīnā.
Uzņēmums paziņoja, ka tas paātrina centienus, lai pārveidotu savu darbību Ziemeļamerikā, tostarp līdz gada beigām, nevis līdz 2025. gada pirmajam ceturksnim, kā bija plānots iepriekš, samazinot dīleru krājumu līmeni līdz ne vairāk kā 300 000 automobiļu.
Šāda rīcība ir saistīta ar to, ka šā gada otrajā pusgadā, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, piegādes samazinājās par 200 000 transportlīdzekļu, kas ir divreiz vairāk, nekā uzņēmums bija prognozējis. Uzņēmums apgalvo, ka piedāvās lielākus stimulus 2024. gada un vecākiem modeļiem.
Savā brīdinājumā par peļņu Stellantis norādīja, ka sagaida, ka gadu pabeigs ar negatīvu naudas plūsmu 5 līdz 10 miljardu eiro apmērā.
Autoražotājs, kas izveidots 2021. gadā, apvienojoties PSA Peugeot un Fiat Chrysler Automobiles, arī samazināja darbības peļņas maržas prognozi līdz 5,5 % līdz 7 %, nevis divciparu skaitlim.
Uzņēmums ziņoja, ka pirmā pusgada tīrā peļņa ir samazinājusies par 48 % salīdzinājumā ar to pašu periodu pērn. Pirmā pusgada pārdošanas apjomi Amerikas Savienotajās Valstīs samazinājās par gandrīz 16 %, lai gan kopējais jauno automobiļu pārdošanas apjoms pieauga par 2,4 %.
Ar grūtībām nonākušais Jeep un Ram ražotājs meklē jaunu izpilddirektoru, kas nomainītu Karlosu Taveresu, kurš pēc negatīvajiem pirmā pusgada finanšu rādītājiem ir pakļauts ASV dīleru un Apvienoto autobūves darbinieku arodbiedrības (United Auto Workers) kritikai. Uzņēmums uzstāj, ka jauna vadītāja meklēšana ir tikai daļa no parastā vadības maiņas plāna.
Stellantis ir pakļauts spiedienam arī Itālijā, kur atrodas viens no galvenajiem akcionāriem, ražošanas samazināšanas dēļ. Darbinieki ir izsludinājuši vienas dienas streiku 18. oktobrī.
Autobūves nozare pēdējos mēnešos piedzīvo vētrainu laiku, jo transportlīdzekļu ražošana pieaug, bet piegādes ķēdē joprojām lēni mazinās kavējumi. Tas ir radījis transporta un loģistikas problēmas, kā arī izejvielu trūkumu.
Pēdējo nedēļu laikā autobūves uzņēmuma problēmas ir veicinājis arī pieaugošais Stellantis streiku skaits, un uzņēmums ir saskāries ar apsūdzībām par līgumu pārkāpumiem. Stellantis darbinieku atlaišana, piemēram, nesenā Warren montāžas rūpnīcas atlaišana Mičiganā, arī ir vēl vairāk saasinājusi šo situāciju.
Elektromobiļu segmentā uzņēmums ir saskāries ar aizvien spēcīgāku konkurenci no Ķīnas un tās lētākiem elektromobiļiem. Arī automobiļu pircēji lēni pērk elektriskos automobiļus, un kā viens no to nevēlēšanās iemesliem tiek minētas izmaksas.